Przepisy Dukana i nie tylko! Pyszne dania i desery w wersji dietetycznej dla wszystkich, zainspirowane dietą Dukana. Pieczywo, naleśniki, ciasta, desery? Ty też możesz to jeść zachowując dietę ! Blog zawiera przepisy mojego autorstwa jak i te znalezione w sieci, dukanowe i inne, jednak zawsze dietetyczne .
czwartek, 16 sierpnia 2012
Tosty francuskie z owocami

Przepis na pyszne, słodkie śniadanie!

Tosty francuskie z owocami

 

W tygodniu przed wyjściem do pracy lub na zajęcia nie mamy czasu na takie śniadania, ale weekend się zbliża! Idealne śniadanie na przyjemne weekendowe poranki.

 

 Tosty francuskie z owocami

Jeżeli tosty francuskie kojarzą się Wam z czymś absolutnie zakazanym na diecie to niepotrzebnie. Wystarczy, że kupimy chleb tostowy pełnoziarnisty lub graham. Można też wykorzystać zwykłe pieczywo, ale tostowe jest delikatniejsze. U mnie 2 kromki mają tylko 110 kcal. To naprawę niewiele biorąc pod uwagę fakt, że to śniadanie i kalorie zostaną odpowiednio spożytkowane w ciągu dnia. Jeżeli ciągle nie jesteście przekonani, lub zupełnie staracie się wykluczyć ze swojej diety pieczywo pamiętajcie, że raz w tygodniu nie zaszkodzi:) Dukanowcy mogą wykorzystać swoje własnoręcznie robione otrębowe pieczywo, pewnie też się sprawdzi:)

Ja tosty francuskie pokochałam, ostatnio gdy odwiedzałam mój dom rodzinny zafundowałam całej rodzince takie śniadanie, byli zachwyceni.

Oprócz pełnoziarnistego pieczywa potrzebujemy tutaj sporo białka i porcję owoców, a więc samo zdrowie.

Po takim śniadaniu będziemy mieli mnóstwo energii!!

 Tosty francuskie z owocami

 

Składniki:

2 kromki pieczywa tostowego pełnoziarnistego/graham lub zwykłego chleba pełnoziarnistego

jajko

ok 1/3 szklanki mleka

cynamon

słodzik/brązowy cukier

szczypta soli

jogurt naturalny/serek homogenizowany naturalny/ serek wiejski (szczególnie polecam)

owoce np. brzoskwinie, borówki, truskawki i inne

oliwa z oliwek lub olej rzepakowy do nawilżenia patelni

 

 Tosty francuskie z owocami

 

Wykonanie: W głębokim talerzu dobrze wymieszać jajko z mlekiem, cynamonem, 

słodzikiem/cukrem i dosłownie szczyptą soli do smaku (opcjonalnie).

Kromki zanurzyć na dłuższy czas z każdej strony, aby dobrze nasiąkły.

 

Tosty francuskie z owocami

Położyć je na rozgrzanej patelni lekko posmarowanej oliwą z oliwek. Ja mam dobrą porcelanową patelnię więc użyłam jej tylko odrobinę. Smażyć z dwóch stron, aż do pożądanego zarumienienia.

Można wyjąć je na papier, aby odsączyć nadmiar oliwy.

 

Tosty francuskie z owocami

Podawać z jogurtem/serkiem doprawionym słodzikiem lub miodem do smaku i owocami. Polecam brzoskwinie, borówki, truskawki...

Tosty francuskie z owocami

Są cudowne w smaku!

Tosty francuskie z owocami

Smacznego!

wtorek, 07 sierpnia 2012
Cynamonka z brzoskwiniami

Dzisiaj na deser ( tak codziennie jadam desery;)) cynamonka z brzoskwiniami i naturalnym serkiem homogenizowanym. Serek możecie posłodzić słodzikiem, miodem, brązowym cukrem itp.

 Cynamonka z brzoskwiniami

Podstawowy przepis tutaj:http://dietetyczneobzarstwo.blox.pl/2012/07/Szybkie-kakaowe-ciasto-z-jagodami-wersja-mini.html

Oczywiście odpowiednio zmodyfikowany: zamiast kakao- sporo cynamonu,  tym razem dodajemy brzoskwinie.

 Cynamonka z brzoskwiniami

Do tego pyszna kawa z chudym mlekiem!

Cynamonka z brzoskwiniami

Smacznego!!

niedziela, 05 sierpnia 2012
Chipsy z cukinii !

Ostatnio miałam ogromną ochotę na coś do pochrupania do książki, najlepiej chipsy :) Chodziły za mną klika dni i w końcu wpadłam na to, że wykorzystam cukinię, którą uwielbiam i która często jest obecna  w mojej kuchni ( cukinia pojawi się jeszce na blogu), zwłaszcza teraz gdy jest naprawdę tania.

Chipsy przeszły moje oczekiwania, smak zbliżony do oryginału, pyszne!! Chyba zostaną moją ulubioną dietetyczną słoną przekąską :)

Chipsy z cukinii

Składniki:

cukinia

oliwa z oliwek

sól

papryka słodka i ostra

czosnek granulowany

bazylia

oregano

Chipsy z cukinii

Cukinię kroimi w plasterki, moje były dosyć cienkie, ale nie trzeba bardzo sie starać ponieważ cukinia kurczy się podczas pieczenia więc trochę  grubsze też będą ok.

Do miseczki wlałam ok. 1 łyżkę oliwy i lekko nawilżyłam nią plasterki cukini, aby przyprawy lepiej się trzymały. Pózniej układamy je na ruszcie bądz na blaszce pokrytej papierem do pieczenia. Ja pod ruszt położyłam blachę z papierem aby nie nabrudzić przyprawami i oliwą.  

Obsypujemy je przyprawami z jednej i z drugiej strony. Użyłam sporo słodkiej papryki, ostrej troszeczkę. Wszystko zależy od Was. Możecie użyć czego tylko chcecie: przyprawy do grilla, do pizzy,do gyrosa, curry itp.

chipsy z cukinii

Piekłam w uchylonym piekarniku w dosyć niskiej temperaturze. Mam piekarnik gazowy, skala od 1 do 8 , pieklam na 1 pózniej na 2. Po prostu trzeba podglądać. Ja trzymałam je w piekarniku przez ok 1,5 h, chociaż wydaje mi się, że można wyjąć je wcześniej. Schną do końca i robią się chrupkie po wyłączeniu piekarnika.

Chipsy z cukinii

Polecam zrobić większą porcję ponieważ bardzo się kurczą, a są tak pyszne, że szybko znikną. Ja jutro zrobię i na ruszcie i na  blaszce, albo i blaszkach :)

Najlepsze są świeżo wyjęte z piekarnika, gdy lekko wystygną - są wtedy chrupiące. Po kilku godzinach mają równie idealny smak, ale są już bardziej miękkie.

Można podać np. z sosem czosnkowym: jogurt grecki, czosnek granulowany bądz swieży, sól.

Smacznego!!

Chipsy z cukinii

środa, 01 sierpnia 2012
Dietetyczne Obżarstwo Na Facebooku

Zapraszam serdecznie również na Facebooka!!

Gdy na blogu pojawi się nowy wpis szybko się o tym dowiecie, ponieważ zawsze będę wstawiać post z informacją i linkiem.

Mam nadzieję, że łatwa i szybka komunikacja na FB sprawi, że strona stanie się miejscem wymiany informacji, inspiracji, doświadczeń itp.

Wystarczy polubić ;)

www.facebook.com/pages/Dietetyczne-Obżarstwo/151791154852853

 

Dietetyczne obżarstwo na Facebooku

poniedziałek, 30 lipca 2012
Szynka szwarcwaldzka z rukolą

Moje dzisiejsze śniadanie:  Szynka szwarcwaldzka plus rukola z chlebem pełnoziarnistym to dla mnie połączenie idealne. Uwiebiam rukolę!   A Wy?

Kanapka z szynką szwarcwaldzką i rukolą

Można dodać jeszcze pomidorka, ogórka, mozarellę  i pyszne kolorowe śniadanie gotowe.

Do tego koniecznie kawa, nie wyobrażam sobie zacząć dnia bez kawy :)

 

Kanpaka z szynką szwarcwaldzką i rukolą

piątek, 27 lipca 2012
Fasolka szparagowa a'la spaghetti

Witam! Jeżeli macie ochotę na spaghetti, lub jakiś dobry sos z mięsem lub nie , a będąc na diecie nie jadacie makaronu polecam fasolkę szparagową!!  Jest świetnym zamiennikiem makaronu, sprawi, że kaloryczne dotychczas danie będzie lekkie, pyszne i kolorowe! Teraz mamy sezon na fasolkę, więc tym bardziej polecam- żółta, zielona, masłowa - jak tylko chcecie.

Dzisiaj proponuje Wam sos pomidorowy. Ze swieżych pomidorów lub z gotowych krojonych z puszki. Swieże pomidory trzeba obrać i pokroić, jeżeli nie macie czasu, tak jak ja, te gotowe w puszce też są niezłe.  Sos jest pyszny zarówno  z mięsem mielonym jak i z piersią  kurczaka. Gdy nie dodamy mięsa powstanie pyszny wegetariański obiad.

Dla mnie koniecznym składnikiem sosu jest czosnek i swieża bazylia, uwielbiam te składniki. Ja mój sos również lekko słodzę, by zrównoważyć smak kwaśnych pomidorów. Smak podkreśli też dobra oliwa z oliwek.

Dla tych, którzy mimo wszystko nie chcą rezygnować z makaronu polecam ten pełnoziarnisty, który też jest obecny w mojej diecie. Fasolkę można wykorzystać wtedy jako składnik sosu.

fasolka szparagowa a'la spaghetti

Skład Sosu:  pomidory świeże lub z puszki, 1-2 ząbki czosnku lub czosnek granulowany, sól, pieprz, zioła np. świeża bazylia, mięso z piersi kurczaka lub mielone, opcjonalnie troszkę miodu lub słodziku do smaku i oliwa z oliwek

Wykonanie: na patelnie z oliwą wrzucamy posiekany czosnek, przyprawy i mięso. Jeżeli nie używacie oliwy, możecie dodać wody i na niej poddusić mięso. Gdy mięso będzie gotowe dodajemy pomidory, zioła,odrobinę słodziku dla przełamania kwaśnego smaku pomidorów i gotowe!:)

Podanie: Gorącą fasolkę możemy pokropić oliwą z oliwek, pokrywamy sosem i koniecznie posypujemy świeżą bazylią - nadaje cudowny smak potrawie.

 

bazylia

Fasolka szparagowa a'la spaghetti

 

Moja rada: jeżeli zależy nam na bardziej gęstym sosie możemy pod koniec dodać pół łyżki maizeny - najlepiej przez sitko, aby nie zrobiły się grudki. Następnie jeszcze trochę gotujemy, aż sos odpowiednio zgęstnieje.

Szybkie, pyszne, lekkie, kolorowe i najważniejsze - syte danie!  Pamiętajcie, że tutaj nie musicie się ograniczać - fasolka szparagowa to nie makaron, ma bardzo mało kalorii, jest pyszna i zdrowa!!

Fasolkę zamiast makaronu możecie wypróbować z wszystkim swoimi ulubionymi sosami !

Fasolka szparagowa a'la spaghetti

poniedziałek, 16 lipca 2012
Szybkie kakaowe ciasto z jagodami - wersja mini.

Sezon na jagody w pełni, postanowiłam więc podzielić się z Wami przepisem na pyszny, a w dodatku zupełnie nieszkodliwy dla naszej sylwetki deser, który z powodzeniem zastąpi kaloryczny tort z bitą smietaną i sezonowymi owocami. Co więcej wykonanie go zajmie zaledwie 10 minut, nie trzeba uruchamiać piekarnika i można go jeść codziennie.

Szybkie kakaowe ciasto z jagodami

Ekspresowe ciasto: jajko, dwie łyżki jogurtu naturalnego/ serka homogenizowanego naturalnego, 2 lyżki otrąb owsianych zmielonych lub nie, pół łyżki kakao, słodzik/ miód/cukier brązowy według uznania, płaska łyżeczka proszku do pieczenia.  Wszystkie składniki dokładnie mieszamy w miseczce/pojemniczku i wkładamy do mikrofali na ok. 4 minut. Dokładny czas zależy od urządzenia.

 

Szybkie kakaowe ciasto z jagodami

Ciasto po rozkrojeniu na 3 lub 2 czesci - w zależności od Waszej fantazji, pachnie przepysznie!!!

Przekładamy je naturalnym serkiem homogenizowanym, ewentualnie jogurtem naturalnym  doprawionym słodzikiem/miodem/wanilią oraz umytymi wcześniej jagodami.

Polecam jeść ciasto po jakims czasie, najlepsze jest gdy się trochę "przegryzie".  Chociaż wygląda tak smakowicie, że trudno czekać !

szybkie ciasto kakaowe  z jagodami

Dla osób lubiących smak kawy, ja osobiście uwielbiam, polecam dodać do ciasta pół łyżeczki rozpuszczalnej kawy, lub nasączyć gotowe ciasto mocną kawą, tworzy się fajne, intensywne połączenie.

Deser możemy podać w temperaturze pokojowej lub, zwłaszcza podczas upalnych dni, schłodzony wcześniej w lodówce.

 

Smacznego!!   i  pamiętajcie - tutaj nie musicie liczyć kalorii!

 

 

 

czwartek, 12 lipca 2012
REAKTYWACJA BLOGA !!

Zapraszam wkrótce !!!!!

niedziela, 26 września 2010
Wariacje na temat piernika ;)

 Macie ochotę na śniadanie zjeść coś takiego?  wygląda i smakuje jak torcik pychaa:D a samo zdrowie :)  Wystarczy zrobić pierniczkową bułeczkę według tego przepisu- najlepiej w jakimś kwadratowym pojemniczku, ( jak ktoś nie przepada za piernikiem może zrobić bułeczke kakaową- dodać kakao) , przekroić ją na 3 części i przełożyć ją dpowiednio doprawionym naturalnym serkiem homogenizowanym.

Na zdjęciu niżej np. dwie warstwy są zrobione z serka wymieszanego ze słodzikiem i kakao , jedna z serka ze  słodzikiem i aromatem śmietankowym . Posypane otrębami.

 

 

Piernik przekładany Dukana

 Pyszne z ciepłym mlekiem lub kawą:)

 

 

Piernik przekłdany Dukana

 Niżej inna opcja z serkiem wymieszanym ze słodzikiem i aromatem migdałowym. Wspaniale pasuje do piernika. Posypane cynamonem.

 

 

Piernik Dukana z kremem.

 

 

Piernik przekładany Dukana

Oczywiście można wymyślać wiele innych opcji, jak lubicie . Cieszy oczy a co najważniejsze smakuje :)

Smacznego !

piątek, 24 września 2010
"Flaczki " z żołądków.

Zupa flaki z żołądków.

Pyszna propozycja, ale tylko dla tych, którzy lubią podroby. Żołądki a’la flaczki, lub flaczki a’la żołądki , jak kto woliJ.

 

Skład:

 - żołądki z kurczaka lub indycze

- 0,5- 1 łyżka meizany

- cebula

- przyprawy: sól, pieprz, pół kostki rosołowej, majeranek, pieprz cały, ziele angielskie całe, liść laurowy, może być też gorczyca, kostka smaku-cebulka

- opcjonalnie łyżka jogurtu naturalnego

- opcjonalnie troszke sera białego, natka do przyozdobienia

Wykonanie:

Żołądki oczyszczamy kroimy w paseczki, lub jak to lubi. Następnie gotujemy je w samej wodzie przynajmniej 2 razy, po zagotowaniu wodę wylewamy i wlewamy nową. Ja gotowałam tak trzy razy. Chodzi o to, aby wygotować je dokładnie by nie było szumowiny. Wygotowane zalewamy wodą i stawiamy na gaz, dodajemy przyprawy i pokrojoną cebulę. Gotujemy do czasu, aż zrobią się miękkie. Ewentualnie można dodać wody w trakcie -jak wyparuje. Pod koniec dodajemy łyżkę meizany, najlepiej rozpuszczoną w malej ilości wody. Mieszamy, chętni mogą zabielić łyżką jogurtu naturalnego. Konsystencję można dobrać samemu – dolać wody, lub ewentualnie dosypać meizany. Podajemy posypane białym serem i natką. Pyszne, dietetyczne i sytne. Smacznego!!!

13:50, olisha , Zupy
Link Komentarze (8) »
 
1 , 2 , 3
Darmowy licznik odwiedzin
Katalog stron
Top Blogi